close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפול PRP לנשירת שיער והתקרחות

מערכת שורשו כסליו, תשפ04/12/2019

בעידן הנכחי של תרופות פלא, טיפולי סרטן והשתלת איברים, אין זה פלא שהטכנולוגיה הרפואית לטיפול בנשירת שיער התקדמה באופן משמעותי

תגיות:
בעידן הנכחי של תרופות פלא, טיפולי סרטן והשתלת איברים, אין זה פלא שהטכנולוגיה הרפואית לטיפול בנשירת שיער התקדמה באופן משמעותי. הרפואה של היום לטיפולי התחדשות משתרעת על צמיחה מחודשת של שיער אצל גברים ונשים, ועוזרת להם לחזור למראה צעיר ולגישה בטוחה יותר בחיים.

טיפול PRP מציע את אחד הפתרונות והגישות בתחום טיפולי שיקום שיער, אבל לפני שתשקלו את הטיפול, כדאי שתקבלו כמה תשובות לשאלות נפוצות.

מה זה PRP?
PRP הוא חומר המזוקק מהדם. למרות שדם הוא בעיקר נוזל, שנקרא פלזמה, הוא מכיל גם רכיבים קטנים ומוצקים, כמו תאים
אדומים, תאים לבנים וטסיות דם. הטסיות ידועות בעיקר בזכות חשיבותן בקרישת דם, אך הן מכילות מאות חלבונים נקראים גורמי גדילה שחשובים מאוד לריפוי פציעות.

טסיות הדם האלו זמינות בדם, אך אינן נמצאות בריכוז מספיק גבוה כדי להיות שימושיות בטיפול בנשירת שיער. לכן יש לרכז אותן באמצעות הכנסת דם למרכז צנטריפוגה עד להתכנסות טסיות הדם, ויצירת פתרון פי חמש עד עשר מהמספר הרגיל של תאים כאלה. זה מה שנקרא פלזמה עשירה בטסיות דם, או PRP.

מה זה טיפול PRP?
הכוח של טיפול PRP טמון בגורמי הצמיחה הכלולים בתוכם. גורמי צמיחה אלה משדרים אות לזקיקי השיער שהפסיקו לצמוח, להתחיל לייצר שיער שוב. טסיות הדם מסייעות לקידום צמיחת שיער על ידי הארכת של הצמיחה של מחזור השיער.
במילים אחרות, באמצעות שליחת האותות הכימיים הנכונים לקרקפת, טסיות הדם מעודדות גדילת יותר שיער, והאטת מחזור הלידה והצמיחה המחודשת, ומשאירות את השיער במצב ארוך יותר.

למי מתאים הטיפול?
טיפול PRP יכול לעזור לכל אדם, גבר או אישה, שחווים נשירת שיער. הוא יעיל ביותר כשהדילול בצמיחת השיער מופיע לראשונה, אם כי ניתן להצמיח מחדש שיער גם במצב של התקרחות.

האנשים המתאימים ביותר לטיפול הם אנשים הסובלים מאלופציה, מצב שגורם לאובדן שיער בחלק העליון של הראש, תך השארת כמות שיער רגילה בגב הראש ובצדדים. אצל גברים זה נראה כמו דפוס אופייני, ואילו אצל נשים המצב בדרך כלל מתבטא כשיער דק יותר ויותר בחלק הקדמי של הראש.

איך התהליך עובד לאובדן שיער?
ברגע שיש למומחה השתלות שיער את ה-PRP, הוא מזריק אותו לרוחב הראש. התהליך מוקפד – עם זריקות שמתחילות לאורך הקרקפת, בסביבות כל סנטימטר מעל אזור השיער הדליל, אך בדרך כלל כל התהליך נמשך פחות מחצי שעה.
מבחינת רוב המטופלים, הסימן הראשון לכך שהטיפול עובד הוא הפחתה ברמת אובדן השיער. בהמשך ניתן להבחין בצמיחה מחודשת ובאורך השיער המוגבר בזכות הגדילים החזקים יותר. התוצאות אינן נמשכות לנצח.

תוצאות טיפול PRP
לאחר הטיפולים החודשיים הראשונים, שנמשכים שלושה עד ארבעה חודשים, ברוב המקרים המטופלים צריכים לעבור טיפולים מחדש אחת לשלושה חודשים עד חצי שנה.
יחד עם זאת, התוצאות מצטברות לרוב לאורך זמן, כאשר השיער הופך להיות סמיך, ככל שמתמידים בטיפולים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה